Friday, December 03, 2004

Senandung Lilin-Iwan Fals

Kau wanita terindah
Yang pernah ku taklukkan
Kau kenapa kau pergi
Kenapa kau pergi

Kau wanita terhebat
Yang pernah memelukku
Kau kenapa kau pergi
Kenapa kau pergi

Helai udara
Di sekitarku
Senandung lilin
Namamu
Tiap sudut kota
Yang ku datangi
Senandung lilin namamu

Kau wanita termegah
Yang pernah ku dapatkan
Kau ke mana kau pergi
Ke mana kau pergi

Moga kau temukan
Apa yang kau cari
Yang tak kau dapatkan dari aku..

Moga kau temukan
Apa yang kau cari
Yang tak kau dapatkan dari aku

Helai udara di sekitarku
Senandung lilin namanu
Ke manapun engkau akan melangkah
Aku yang selalu mengenangmu

Ke manapun engkau akan melangkah
Aku yang selalu mengenangmu

***

Selalu aku mengharapkan agar aku mampu hidup tanpa sekelumit kenangan tentang dia..Mahu merdeka tanpa aku ini dijajah semua pedih rasa lampau yang terlalu membekaskan ceritanya...

Bukan mudah untuk aku melupakan..Dia selamanya akan hadir dalam kenangan..Biar dia terlalu banyak mengguris perasaan...Tapi dia juga yang banyak memberikan manis senyum pengalaman..Bagaimana mahu membunuh kenangan bila yang manis itu masih mahu aku kenangkan...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home